torsdag 20 december 2012

Uppsatser och muntliga presentationer

OJ vad ni nu har arbetat med svenskan - och i alla ämnen - i terminens slutspurt!

Så här är det nu med responsarbetet:

Naturvetarpresentationerna
Jag kommer inte att hinna kommentera de filmade presentationerna före jul (hur tänkte jag när jag trodde att jag skulle göra det?). Men ni kommer att få länkar till inspelningarna av er med kommentarer första veckan i januari.

Uppsatserna om Simon och ekarna
Uppsatserna är bedömda och kommenterade av en av kollegorna - men jag har inte hunnit läsa dem. Jag HAR lagt ut matrisbedömningen till er alla, men den säger ju faktiskt inte så mycket utan att man har uppsatsen framför sig. Den som får tag på mig under torsdagen kan få titta på sin uppsats, men jag vill ha dem över jullovet för att kunna läsa och tänka och se till att jag lägger upp undervisningen så att vi fortsätter att träna sådant som ni behöver utveckla.

Det viktiga med uppsatsen och presentationen är egentligen inte vad ni gjorde - utan vad ni kan utveckla. DET ska vi ta tag i efter lovet.

Men först: ett skönt lov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar