torsdag 13 september 2012

Lektionen tisdag 18 sept: vi ses 8.00 i A126!

På tisdag blir det EXTRALÅNG och extratidig (puh) lektion igen. November blir sovmornarnas förlovade tid!

På tisdagslektionen ska fyra saker ske:
För det första ska gruppernas diktanalyser redovisas (och ni vet, det är kortleken som gäller... vem som helst i gruppen kan få uppgiften att redovisa vad ni sett och kommit fram till).

För det andra ska jag gå igenom vad som är viktigt att tänka på när man skriver diktanalys, vad kunskapskraven säger och hur man kan tänka när man tar sig an denna första individuella uppgift.

För det tredje ska vi se till att alla har koll på Google Drive, att vi delar mappar med varandra (ni får min mail etc) så ni vet var och hur ni ska lämna in era uppgifter och få dem bedömda. OCH INFÖR DETTA ÄR DET VIKTIGT ATT NI HAR SETT INSTRUKTIONSFILMEN NEDAN. Det är inte jag som pratar, det är en lärare på en annan skola - så allt som har med klassbeteckningar, med när vi ses och i vilket ämne, det stämmer ju inte förstås. Men det VIKTIGA, hur Google Drive funkar, det berättar hon och visar JÄTTEBRA! Och ni FÅR gärna till exempel skapa en mapp för svenskuppgifter som ligger beredd och klar inför lektionen... men ni behöver inte. Jag ska släpa datorvagnar så det står härliga till!
För det fjärde ska jag prata med dem av er som jag inte hann prata med om svenskdiagnoserna och starten på svenskkursen. Halva klassen hann jag, nästan... så jag HOPPAS att jag hinner alla nästa lektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar